Turystyka przygodowa studia I stopnia
Sekretariat Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej czynny od 30.06.2025 w dni powszednie w godz. 10.00-14.00.
Kontakt:
- (48) 660 173 132 (czynny w godzinach pracy UKR)
- (12) 683 14 29 (czynny w godzinach pracy UKR)
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Szczegóły
-
Poprawiono: 15 listopada 2024
-
Odsłony: 574
Studia stacjonarne
O kierunku: https://wtir.awf.krakow.pl/kierunek-turystyka-przygodowa
Planowana liczba miejsc: 70
II TURA REKRUTACJI - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA – wrześniowa
- Rejestracja kandydatów w systemie: 26.08-13.09.2024
- Planowany termin ogłoszenia wyników: 18.09.2024
- Planowany termin potwierdzania podjęcia studiów i dostarczenia oryginałów dokumentów: 19-20.09.2024
Warunkiem dopuszczenia kandydata do postępowania rekrutacyjnego jest rejestracja w IRK i uiszczenie opłaty za postępowanie rekrutacyjne. Opłata musi zostać zaksięgowana na wskazanym rachunku AWF nie później niż ostatnim dniu rejestracji elektronicznej.
1) Dla kandydatów z nową maturą podstawą oceny będzie wynik nowej matury, z dwóch różnych przedmiotów, z części pisemnej – poziom podstawowy lub lub rozszerzony - z dowolnego przedmiotu (tzw. przedmiot A – dowolny przedmiot do wyboru) i języka obcego: angielski, niemiecki, francuski, rosyjski, hiszpański lub włoski (tzw. przedmiot B – język do wyboru). Wyniki z części pisemnej egzaminu maturalnego, z przedmiotu zdawanego na poziomie podstawowym, przeliczane są na punkty wg zasady: 1% = 1 pkt. Gdy przedmiot zdawany jest na poziomie rozszerzonym, wyniki przeliczane są na punkty wg zasady: 1% = 1,5 pkt. Łączna suma punktów z przedmiotów A i B będzie podstawą do sporządzenia listy rankingowej za wyniki nowej matury. Pierwszą pozycję na liście rankingowej uzyskuje osoba, która ma najwięcej punktów, a w dalszej kolejności osoby od najwyższej do najniższej liczby punktów.
Wynik matury dwujęzycznej z języka obcego przeliczany jest na punkty według zasady 1% = 1,5 punktu, nie więcej jednak niż 150 pkt.
2) Dla kandydatów ze starą maturą (uzyskaną do 2004 roku) przelicza się proporcjonalnie średnią arytmetyczną ocen wyliczanych ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych, realizowanych w danej szkole (oceny uzyskane na maturze nie są wliczane do średniej) na punkty, według zasady, że w skali od 1 do 6, średnia 2,0 odpowiada 60 pkt, a średnia 6,0 odpowiada 200 pkt. W skali od 2 do 5 średnia 3,0 odpowiada 60 pkt, a średnia 5,0 odpowiada 200 pkt.
Wyniki punktowe uwzględniane są w ogólnej liście rankingowej razem z kandydatami z nową maturą.
3) Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych szczebla centralnego – po złożeniu odpowiedniego zaświadczenia – będą przyjmowani na studia.
A. Kandydaci z nową maturą:
- ankieta osobowa (podanie) przesyłana drogą elektroniczną po rejestracji w IRK.
Rejestrując się w systemie(wypełniając ankietę osobową - podanie) kandydaci wpisują wyniki z części pisemnej egzaminu maturalnego z przedmiotów kwalifikacyjnych tzn. z języka obcego i dodatkowego wybranego przedmiotu przez kandydata. Popełnienie błędu lub wpisanie nieprawdziwych wyników niezgodnych z ocenami uzyskanymi na świadectwie dojrzałości w konsekwencji spowoduje skreślenie kandydata z listy zakwalifikowanych na studia, - opłata za postępowanie rekrutacyjne.
B. Kandydaci ze starą maturą (zdający egzamin do 2004 r.), maturą uzyskaną za granicą, matura dwujęzyczną, maturą IB i EB oraz cudzoziemcy winni przesłać elektronicznie do UKR skan poniższych dokumentów:
- ankietę osobową (podanie) przesłaną drogą elektroniczną po rejestracji w IRK,
- kserokopię świadectwa ukończenia szkoły średniej i świadectwa dojrzałości,
- opłatę za postępowanie rekrutacyjne.
C. Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych winni przesłać elektronicznie do UKR:
- ankietę osobową (podanie) przesłaną drogą elektroniczną po rejestracji w IRK,
- kserokopię zaświadczenia wydanego przez właściwy Komitet Główny Ogólnopolskich Olimpiad Przedmiotowych,
- opłatę za postępowanie rekrutacyjne.
Opłata za postępowanie rekrutacyjne, powinna być zaksięgowana na wskazanym koncie najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji elektronicznej dla danego stopnia i trybu studiów. Indywidualne konto kandydata, na które należy dokonać wpłaty, generowane jest w trakcie rejestrowania się w systemie rekrutacyjnym.
Kandydaci, którzy zostaną zakwalifikowani na studia przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną, zobowiązani są w I terminie dokonać potwierdzenia podjęcia studiów przesyłając elektronicznie przez system IRK: świadectwo dojrzałości, oświadczenie o podjęciu studiów oraz dowód wpłaty za legitymację studencką. Następnie w II etapie potwierdzania należy dostarczyć osobiście (lub przez osobę posiadającą pisemne upoważnienie – załącznik nr 8 oraz kserokopię dokumentu tożsamości kandydata) w terminie podanym przez UKR następujące dokumenty:
- wydrukowaną dwustronnie i podpisaną ankietę osobową/podanie,
- dowód osobisty (do wglądu); w przypadku obcokrajowców ksero i oryginał paszportu oraz dokument potwierdzający status cudzoziemca w Polsce,
- oryginał świadectwa dojrzałości (do wglądu), w przypadku matury zagranicznej oryginały świadectwa ukończenia szkoły średniej, świadectwa maturalnego wraz z apostille oraz tłumaczenia tych dokumentów,
- zaświadczenie lekarskie – potwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów w AWF Kraków na kierunku Turystyka i Rekreacja/Turystyka Przygodowa/Zarządzanie Rekreacją i Rozrywką oraz określającego datę następnego badania – wydane przez lekarza uprawnionego do przeprowadzania badań profilaktycznych (skierowanie na badania znajduje się w dokumentach kandydata),
- wydrukowane i podpisane oświadczenie o podjęciu studiów (Załącznik 11),
- osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności - ksero i oryginał zaświadczenia (do wglądu),
- osoby niepełnoletnie – zgoda rodziców/opiekunów prawnych na podjęcie studiów przez osobę niepełnoletnią (Załącznik 13), zgoda ta powinna być potwierdzona notarialnie, chyba że rodzice/opiekunowie prawni będą obecni podczas składania dokumentów,
- Ksero dowodu wpłaty za legitymację 22 zł (na konto 94 1240 2294 1111 0010 3965 1641 - inne aniżeli w przypadku opłat rekrutacyjnych).
Kandydaci, którzy nie dokonają zapisu na studia lub nie dostarczą wymaganych dokumentów w wyznaczonym przez UKR terminie lub świadomie wprowadzą w błąd Komisję podając nieprawdziwe dane zostaną skreśleni z listy, a na ich miejsce będą przyjmowani kandydaci z listy niezakwalifikowanych z braku miejsc wg kolejności na liście rankingowej.
Nasza oferta edukacyjna jest uaktualniana i dostosowywana do dynamicznie zmieniających się trendów w turystyce i rekreacji, a przede wszystkim do zmieniających się potrzeb rynku pracy. Turystyka Przygodowa jest pierwszym tego typu kierunkiem w Polsce. Na tym kierunku przygotowujemy do:
- opracowania kompleksowej oferty turystycznej dla aktywnych form turystyki,
- prowadzenia imprez turystyki przygodowej w wybranych dyscyplinach,
- prowadzenia własnej działalności gospodarczej świadczącej usługi w zakresie turystyki przygodowej,
- pracy w przedsiębiorstwach turystycznych,
- dalszego, samodzielnego pogłębiania wiedzy w zakresie turystyki,
- kontynuowania nauki na studiach II stopnia.
W trakcie studiów oferujemy wiele praktycznych zajęć w terenie, możliwość uzyskania dodatkowych kompetencji – instruktora rekreacji ruchowej z zakresu: jazdy konnej, narciarstwa zjazdowego, pilates, snowboardingu, wspinaczki skałkowej; instruktora turystyki kwalifikowanej z zakresu: turystyki górskiej, narciarskiej, żeglarskiej, rowerowej oraz kajakowej; pilota wycieczek, operatora sztucznej ściany wspinaczkowej, specjalisty od fotografii podróżniczej i organizatora turystyki przygodowej dla osób starszych.
- Szczegóły
-
Poprawiono: 26 lipca 2024
-
Odsłony: 518